Tworzenie podstaw rozwoju i budowanie tożsamości Krainy Kanału Elbląskiego jest procesem długotrwałym i niezwykle trudnym. W latach 2017 - 2020 Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski i wiele innych podmiotów pracowało nad rozwojem i promocją turystyki w Krainie Kanału Elbląskiego. Było to możliwe dzięki zawartemu 17 stycznia 2017 roku POROZUMIENIU O WSPÓŁPRACY na rzecz rozwoju i promocji turystyki Krainy Kanału Elbląskiego. Partnerami porozumienia byli: Województwo Warmińsko-Mazurskie, Powiat Elbląski, Powiat Iławski, Powiat Ostródzki oraz Miasto Elbląg.
Wszystkie działania na rzecz Krainy Kanału Elbląskiego przez 4 lata pracy ukierunkowane były głównie na komercjalizację marki Krainy Kanału Elbląskiego.
SUKCESEM 4 lat współpracy na rzecz Krainy Kanału Elbląskiego jest niewątpliwie budowanie relacji poprzez:
- Przeprowadzenie szkoleń, spotkań, wizyt studyjnych: 120 spotkań, 107 dni, 1.753 osoby, 90 ekspertów.
- Powołanie Rady Naukowo-Programowej ds. Szlaku Kulturowego Kanału Elbląskiego pod przewodnictwem Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego (22 osoby).
- Ugruntowanie nazwy i ustalenie obszaru turystycznego oddziaływania Krainy Kanału Elbląskiego.
- Kreacja artystyczna marki Krainy Kanału Elbląskiego oraz 24 produktów turystycznych KKE.
- Wykonanie zdjęć statycznych „Cztery Pory Roku KKE” 55 atrakcji Krainy Kanału Elbląskiego oraz zdjęć Street View 23 obiektów Szlaku Kulturowego Kanału Elbląskiego.
- Stworzenie 2 filmów edukacyjnych i 10 filmów promocyjnych o Krainie Kanału Elbląskiego.
- Opracowanie strony internetowej krainakanaluelblaskiego.pl z atrakcjami szlaku kulturowego, szlaków rowerowych i samochodowych Krainy Kanału Elbląskiego.
- Utworzenie sklepu internetowego krainakanaluelblaskiego.com.pl z 10 ofertami produktów turystycznych (ok. 60 tys. odsłon w ciągu roku).
- Prowadzenie fanpage KKE na Facebooku - uzyskanie ok. 3,7 tys. polubień strony, 1,6 tys. członków grupy, 2,2 tys. postów, 150 filmów, 700 tys. unikalnych użytkowników i 52 mln wyświetleń rocznie.
- Prowadzenie profilu na Instagramie z ponad 500 obserwatorami.
- Wydanie 2 katalogów Diamenty Krainy Kanału Elbląskiego, 2 edycji kalendarzy, 5 wersji widokówek, 24 questów, 22 grafik promocyjnych, gry planszowej z Krainy Kanału Elbląskiego.
- Wytyczenie i oznakowanie szlaku rowerowego Kanału Elbląskiego z Elbląga do Ostródy o dł. 85 km.
- Odnowienie oznakowania 405 km szlaków rowerowych Krainy Kanału Elbląskiego.
- Stoiska w 3 Piknikach Naukowych Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
- Rozszerzenie działalności Ekomuzeum Krainy Kanału Elbląskiego jako laboratorium marki
- Nabycie przez KE LGD statusu organizatora turystyki i uprawnień do realizacji bonu turystycznego.
ZADANIA rozwoju i promocji KKE były wypracowane wspólnie z PARTNERAMI POROZUMIENIA i konsultowane z odbiorcami działań. Perspektywa budowania tożsamości Krainy Kanału Elbląskiego pozostaje nadal tym samym celem, a proces jego osiągnięcia planowany jest poprzez:
- tworzenie Centrum Rozwoju Lokalnego typu LEADER,
- formułowanie oferty turystycznej Krainy Kanału Elbląskiego, jej promocja i sprzedaż,
- rozwój Ekomuzeum Krainy Kanału Elbląskiego jako laboratorium marki Krainy Kanału Elbląskiego.
Łącznie w latach 2017-2020 KE LGD pozyskało 1.731.756,05 zł, w tym środki od PARTNERÓW POROZUMIENIA: 430.000 zł (około 25% całego budżetu), a wkład własny KE LGD: 154.580,30 zł (około 9%).
Dziękujemy bardzo Partnerom POROZUMIENIA O WSPÓŁPRACY, Członkom Kanał Elbląski LGD, uczestnikom spotkań i wykonawcom zadań za życzliwość, za ciężką pracę, za wytrwałość, za konstruktywną krytykę, za wszelkie wsparcie. To wiele dla nas znaczy i motywuje do dalszego podtrzymywania współpracy.